تبلیغات
Land Game - داستان بازی splinter cell:conviction

داستان بازی splinter cell:conviction

جمعه 15 مرداد 1389 05:53 ب.ظ

نویسنده : kasra jabbari
 

http://www.centerzone.it/images/stories/Splinter_Cell_Conviction.png

sam fisher که بعد از اتفاقات Double Agent و کشته شدن دخترش، سارا فیشر به شدت افسرده شده است، بالاخره تصمیم خود را می گیرد و از Third Echelon جدا می شود. اکنون سم فیشر، مامور فوق ماهر TE، از خودش فرمان می گیرد. نتیجش این است که سم فیشر بیش از حد خشن خواهد شد و این یکی از تغییرات است. اما این تغییر به این معنا نیست که المان های Stealth از بازی حذف شده باشند!
بعد از مدتی سم فیشر تصمیم به انتقام گرفتن از شخصی که دخترش سارا را کشته است می گیرد. ظاهراً کشته شدن دخترش یک تصادف معمولی نبوده! Anna Grimsdottir که در شماره های قبلی (به جز DA) در ماموریت ها به سم فیشر کمک می کرد، در این شماره نیز او به او کمک و او را پشتیبانی خواهد کرد. البته آنا همچنان در TE کار می کند. او بعد از تحقیقاتی که انجام می دهد، به شخصی به نام Andriy Kobin که در جزیره Malta زندگی می کند و یک قاچاقچی اسلحه است، بر میخورد.
سم فیشر به دنبال انتقام گرفتن از او پا به این جزیره می گذارد. بعد از تحقیقات و زد و خوردها و بازجویی های فراوان درنهایت سم فیشر، Kobin را پیدا کرده ولی:
" اگر جواب می خواهی، همراه آنها برو! "
این دقیقا آخرین جمله ای بود که از زبان Kobin خطاب به سم فیشر می شنویم و به طور ناگهانی نیروهای Third Echelon را مشاهده می كنیم که سم فیشر را محاصره و از او میخواهند که تسلیم شود (در این حال دوربین آهسته به عقب می رود)
داستان بازی و موضوع انتقام و خشم سم فیشر واقعاً جو منحصر به فرد و زیبایی به بازی داده است، در دموی قابل بازی ای که در E3 پخش شد کاملاً این قضیه صدق می کرد.
در اکثر عناوین با محوریت جاسوسی ، Stealth (مخفی کاری) در حقیقت یک محدودیت به حساب می آید که بعضی مواقع باعث جذابیت آن می شود و بعضی مواقع خیر، و شما فقط به خاطر اینکه مخفی کاری به شما تحمیل شده است از آن استفاده می کنید! کاراکتر شما به هیچ وجه زنده نخواهد ماند مگر در فلان قسمت در سایه پنهان شود و غیره. این نوع Stealth ها واقعاً از جذابیت بازی می کاهند اما SC: C به هیچ وجه جزو آن محسوب نمی شود. کانویکشن به طور کل سیستم مخفی کاری قدیمی را به سطل زباله می اندازد و یک سیستم جدید ارائه می دهد. می توان سم فیشر را به یک شکارچی تشبیه کرد، یعنی او از شکار و طعمه اش برتر و قوی تر است. او در سایه ها کمین می کند، تا رسیدن شخص مورد نظر صبر می کند سپس از مهارت خود کمک می گیرد و سریع طعمه ی خود را شکار می کند!
بعضی از همین تغییرات در گیم پلی بازی از آقای Jack Bauer ، در فیلم تلویزیونی 24 الهام گرفته شده است. در این فیلم، Bauer از مخفی کاری برای نفوذ به ساختمان ها استفاده می کرد، وقتی او دشمنی را می دید، یک نفس عمیق می کشید و سپس سریع از کاور خود بیرون آمده و تمام دشمنان را در چند ثانیه نابود می کرد و یا وقتی تروریستی اطلاعاتی را که او احتیاج داشت می دانست، از کتک زدن او (تا حتی استفاده از اسلحه) نمی ترسید، که

اینبار سم فیشر چیزی برای از دست دادن ندارد. در واقع فردایی برای او وجود ندارد و به عاقبت کار های خود کمتر می اندیشد و تنها هدف او انتقام است. اما با این وجود می بینیم او در این شماره قوی تر از همه ی نسخه ها ست، حرکات او بسیار سریع و حساب شده اند و بعضی مواقع از Prince Of Persia نیز این حرکات را نرم تر و زیبا تر انجام می دهد! که کمی به گیم پلی بازی سرعت بخشیده است. دیگر نباید انتظار تجهیزات پیشرفته مانند شماره ی قبلی را داشت. مثلاً شما مجبورید با تاریکی بسوزید و بسازید!! برای بهتر شدن این حالت، محیط اطراف شما به صورت خاکستری (Grayscale ) خواهد بود.
در این شماره با فلسفه ی Mark and Execute جدید رو به رو هستیم. اگر واقعاً این سیستم Mark and Execute در بازی در این حد گیرا و موثر باشد، آنها یک برگ برنده ی بسیار بزرگی در دستان خود دارند! و باید به سازندگان تبریک گفت. اما اگر اینطور نباشد ... ! موفقیت و یا شکست SC: C را می توان تا حدی به موفقیت این سیستم ارتباط داد.
در هر زمانی سم می تواند هدف ها را نشانه بگیرد. حالا این هدف ها می توانند دشمنان، منبع های نور و یا مواد منفجره و ... باشند .طبق گفته ی سازندگان بازی محیط بازی کاملاً دینامیک و آسیب پذیر است که در دمویی که پخش شد نیز واضح بود. مثلاً در یک آینه نقاط بسیار زیادی بر اثر برخورد قابل شکستن می باشد که در هر برخورد، شاهد عکس العمل متفاوتی هستیم. نوع اسحله ای که سم آن را حمل می کند تعداد Mark هایی که گیمر می تواند در یک زمان انجام دهد را مشخص می کند. با عمل Marking یا همان هدف گرفتن خودمان! یک نقطه در هدف بازیکن مشخص می شود .این نقطه می چرخد و به رنگ های سفید و قرمز تبدیل می شود. وقتی نقطه به رنگ قرمز در آمد باید سریع دکمه ی Execute را زد.در این لحظه سم فیشر از کاور خود خارج شده و به سمت هدف خود تیر اندازی می کند، اما اگر در همان لحظه دشمن از تیر رس خارج شده یا نقطه به رنگ سفید در بیاید، سم فیشر اسحله ی خود را در آورده و آماده ی شلیک می شود ولی شلیک نخواهد کرد.
هوش مصنوعی سم فیشر در این قسمت واقعاً فوق العاده است. مثلاً وقتی شما 2 چراغ و یک تروریست را Mark می کنید، سم فیشر ابتدا2 چراغ را مورد هدف قرار می دهد. تروریست در این لحظه کاملاً گیج می شود و این زمان خوبی برای هدف قرار دادن او می باشد. اما اگر بعد از نابودی چراغ اول، تروریست متوجه سم بشود ، سم فیشر هدف خود را تغییر داده و تروریست را مورد هدف قرار خواهد داد.
یکی از دلایل اصلی یوبی سافت برای خلق سیستم Mark and Execute تجربه هایی بود که از شماره های قبلی بدست آورده بود. در نسخه های قبلی، سم فیشر در سایه ها پنهان می شد و سپس خیلی آرام از آن بیرون می آمد، آرام به جلو می رفت و وقتی دشمن را دید به او شلیک می کرد چیزی شبیه یک شطرنج! بعضی مواقع اگر کمی سریع تر حرکت کنید کشته می شوید! این موضوع کمی مهارت لازم داشت و همچنین بازی دارای یک گیم پلی آرام می شد. این موضوع و دلایل دیگر یوبی سافت را مجبور به استفاده از M A E کرد. یوبی سافت به این سیستم، یک استراتژی مخصوصی نیز اضافه کرده است. هر کدام از اسحله های موجود خواص و ویژگی های مخصوص خود را دارند. مثلاً یک Pistol می تواند در یک زمان، 2 بار Mark انجام دهد و اسلحه ی ماشین گان تعداد بیشتری را دارا می باشد. یا با اسلحه ی ShotGun می تواند از پشت در ها و دیوار ها نیز تیر اندازی کنید. هر کدام از این ویژگی ها در یک جایی از بازی بدردتان می خورد که ترکیب زیبایی را به وجود می آورد.
یک عنصر جدید نیز به بازی اضافه شده است که Last Known Position نام دارد. همانطور که از اسم آن پیداست آخرین نقطه ای است که دشمنان شما را در آنجا دیده اند. این قابلیت می تواند بسیار مفید واقع شود.با یک حرکت سریع می تواند خود را از آن نقطه دور کرده و در کمین دشمنان که به دنبال شما در مکان قبلی می روند بشینید. این قابلیت در قسمت مبارزه با دشمنان آی کیو پایین و کودن به درد می خورد!! کار های آن ها تاحدی قابل پیشبینی است و حسابی می توانید آن ها را سر کار بذارید!
برای ساختن یک سم فیشر قوی تر، یوبی سافت می دانست که باید فکری به حال مبارزات تن به تن در بازی بکند و مهارت های سم فیشر را در این زمینه بالا تر ببرد. علاوه بر ضربه زدن با آرنج یا کشتن با چاقو، اینبار سم فیشر قابلیت ها جدید و جذاب تری نیز دارد.او از Krav Maga که در واقع سیستم رسمی دفاعی ارتش اسرائیل است استفاده می کند. این سیستم بسیار سریع و قدرت مند است و باعث ارتقاء دادن مبارزات تن به تن نسبت به شماره های قبلی می شود. سرعت این مبارزات نیز عالی است و اینطور که در دموی بازی مشخص بود، با مبارزات تن به تن جذابی رو به رو هستیم.در دموی بازی که مبارزات سم فیشر و چند تا از دشمنانش در داخل سرویس های نچندان بهداشتی!! نمایش میداد انیمیشن و حرکات سم فیشر و عکس العمل دشمنان او، واقعاً زیبا بودند.البته بسیاری از انیمیشن ها، هنوز به بازی اضافه نشده است و آنچه ما دیدیم فقط تعداد محدودی از این حرکات بوده است.
یک قسمت جالب نیز به بازی اضافه شده است! شما ماموریت های خود را در واقع با استفاده از سیستم Light Projection بر روی دیوار یا .... می بینید. مثلاً در دموی بازی، وقتی سم فیشر برای پیدا کردن قاتل دخترش، Kobin می خواهد به درون یک خانه ی مسکونی برود که روی دیوار این خانه عبارت "Infiltrate the Mansion" دیده می شود. و وقتی وارد خانه می شود بر روی یک پارتیشن شیشه نیز عبارت "Pursue Sarah's Killer" نمایان می شود و در ادامه ی دمو نیز جاهای متعددی اینگونه عبارات ظاهر می شوند. این موضوع نیز در نوع خودش زیبا و جالب است.
طبق گفته ی سازندگان، بازی 2 درجه ی سختی خواهد داشت (حداقل).
یکی که مانند بقیه ی بازی ها درجه ی معمولی و Normal خواهد بود. درجه ی بعدی Realistic (واقع گرایانه) نام دارد. این درجه بسیار سخت خواهد بود! دشمنان در این حالت بسیار خطرناک می باشند طوری که سم فیشر حتی با دو تیر کشته خواهد شد. قسمت مولتی پلیر نیز رسماً از سوی تیم سازنده تایید شده است اما همچنان هیچ اطلاعاتی ارائه نداده اند و فقط حضور این قسمت قطعی شده است.
در زمینه ی گرافیک و جلوه های بصری نیز این عنوان قوی ظاهر خواهد شد. موتور Unreal 2.5 کنار گذاشته شده است و اینبار یوبی سافت از یک موتور اختصاصی به نام "Lead" در بازی استفاده می کند. این موتور در واقع موتور کامل شده ی نسخه ی Splinter Cell: Choas Theory است که تغییرات اساسی در آن ایجاد کرده اند. این موتور بسیار قوی عمل می کند، در دمو و اسکرین شات هایی که دیدیم نور پردازی و بافت ها عالی کار شده بودند. سیستم نور پردازی و کلاً محیط اطراف نیز کاملاً داینامیک هستند. این موتور از آخرین قابلیت ها و تکنولوژی روز مانند Ambient Occlusion نیز بهره می برد و قادر خواهد بود تعداد زیادی آبجکت (Object) را در لوکیشن های بازی نمایش دهد. اطلاعات بیشتری از این قسمت در دسترس نیست اما پیشبینی می شود با گرافیک بسیار خوبی رو به رو باشیم.
کانویشن قبلی که یوبی سافت در حال ساخت آن بود، اگر چه دارای تکنولوژی نو و خوبی (با توجه به زمان خود) بود، اما می توان گفت گیم پلیی ساده و داستان پیش پا افتاده ای داشت. یوبی سافت در E3 همه را خوشحال کرد! به نظر من این کار یوبی سافت (تعویض کلی Conviction ) کار معقولانه ای بوده است. نمایش Conviction عالی بود، سیستم Mark and Execute ، درگیری های تن به تن، جلوه های بصری بازی و ... همه بسیار خوب ظاهر شدند.
Conviction در نمایشگاه E3 نمایش فوق العاده ای داشت و جایزه های بسیاری از سایت ها و مجلات مختلف دریافت کرد




دیدگاه ها : () 




آخرین ویرایش: یکشنبه 21 اسفند 1390 10:10 ق.ظ



foot complaints
شنبه 25 شهریور 1396 09:10 ق.ظ
Ahaa, its good dialogue regarding this piece of writing
here at this website, I have read all that, so now me also commenting at this place.
Can you stretch to get taller?
شنبه 14 مرداد 1396 03:03 ق.ظ
I am regular reader, how are you everybody? This paragraph posted at this site is actually nice.
manicure
دوشنبه 14 فروردین 1396 10:25 ب.ظ
Great delivery. Great arguments. Keep up the amazing effort.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر